The best breakfast.

2012-08-18 @ 11:05:00
Sitter i skrivande stund och mumsar frukost samt filar på mitt London-inlägg; bilder ska in, och så lite som möjligt förglömmas.
 
Ingenting går upp mot min favoritfrukost. En stabil och bra start på dagen helt enkelt. Nyckeln stavas ägg, praktiskt och bra då ägg går att variera i det oändliga, men min äggfavorit måste ändå vara omelett - snabbt och enkelt. Den bästa omeletten är dessutom oftast improviserad, vilket den var just idag. Och gott blev det kan jag lova!
 
Chorizo-omelett med cream cheese
2 portioner.
 
Du behöver;
2-3 ägg, beroende på storlek
1 chorizo, gärna en mer smakrik variant
125g ICA färskost chili/paprika
En skvätt grädde
½ morot
Ca. 10 körsbärstomater
Salt och peppar
 
Gör såhär;
Slanta korv och morot och bryn korven i en panna. Rör ihop ägg, färskost och grädde. Salta och peppra efter tycke. Ha i morötterna i pannan en halvminut innan du vänder i omelettsmeten. Tillaga omeletten som du behagar. Halvera och vänd i körsbärstomaterna när omeletten nästan är färdig.
 
Serveras med fördel tillsammans med en ruccolasallad.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0