Sunday dinner.

2011-10-09 @ 21:12:29
Precis varit på Konsum, där jag fyndade Rutiga Kokboken för 44:50, helt sjukt billigt. Ska kika in där någon mer dag då hela boksortimentet är på halva reapriset.

Står i köket och lagar mat, den här söndagen blir det fläskfilé i dragon- och senapssås, muskot-potatismos samt Mimos supersmarriga kladdkaka med grädde till efterrätt. Kladdkakereceptet hittar du under kategorin "Mat/hälsa" och såsen till fläskfilén tänkte jag dela med mig av nu, och det är busenkelt;

Dragon- och senapssås

Du behöver;
2½ dl matgrädde
1msk valfri senap (jag anväder Slott's starka)
1tsk torkad dragon
Lite salt och peppar
Mjölk

Gör såhär;
Såsen görs med fördel i den stekpanna du stekt kött i. Häll i matlagningsgrädden i pannan och låt koka upp. Tillsätt senap och dragon och smaka av med salt och peppar. Tillsätt eventuellt lite mjölk för att få en bra konsistens på såsen. Servera till nöt- eller fläskkött, funkar också bra till köttfärsbiffar/köttbullar.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0