Congratulations dad.

2011-11-18 @ 10:44:00
Igår fyllde pappsen 56 år, men jag kunde inte vara med och fira. Så jag har det bästa kvar tills idag; tårta!

Till fars dag fick han en bok han önskade sig, och den var både fars dag- och födelsedagspresent, så några paket blir det inte idag, men har bakat gott till fikat; Mimo's egna kladdkakemuffins samt blåbärsgrottor (mycket godare än hallon, if you ask me that is).

Tänkte bjuda på receptet till kladdkakemuffinsen innan jag sticker iväg på kalas:

Kladdkakemuffins
15-20 st.


Du behöver;

2st stora ägg
2,5 dl socker
3 dl mjöl
2½ msk kakaopulver
1 tsk vaniljsocker
100g smör
75g mjölkchoklad

Gör såhär;

Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda de torra ingedienserna i en torr bunke och rör ner i smetbunken. Smält smör och choklad i ett vattenbad och rör ner i smeten. Fyll muffinsformarna till 3/4 med smet. In i ugnen i ca. 10 minuter, kolla till då och då. Serveras varma eller kalla, lika gott båda delarna, gärna med en klick grädde!

Fungerar antagligen lika bra med mörk choklad för en mustigare smak, men har inte testat.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0