Is this a food blog or what.

2011-08-15 @ 15:28:03
Nej, jag ska försöka att inte översvämma bloggen med matinlägg, men just idag har jag känt att jag haft en del att dela med mig av i matväg vad gäller både allmänna tankar och recept. Så här kommer ytterligare ett matinlägg, men jag lovar, det blir inga fler matinlägg förrän imorgon nu.

Ikväll tänkte jag bjuda Tommy på, förutom Malins cheesecake-recept till efterrätt, också ett recept som jag hittade i den kokbok med enbart kycklingrecept jag köpte häromdagen (boken heter till och med "Kyckling"). Självklart gör jag receptet med en liten twist, så att det blir mitt eget recept. Blir resultatet bra, så publicerar jag receptet någon dag.

Rätten är baserad på viktiga byggstenar i det Thailänska köket, så som kyckling, jordnötter, soya, fisksås, kokosmjölk, vattenkastanjer och röd curry. Ytterligare ingredienser ingår också, två matkassar blev det när jag var och handlade. Som sagt, delar med mig av receptet om det blir bra.

Nu ska jag fortsätta sortera/rensa garderoben, har redan fyllt en hel plastkasse med kläder som ska slängas, slitna toppar och underkläder som inte ens barnen i Afrika vill ha. Allt ligger i ett enda huller om buller i hallen just nu, vore skönt om hallen vore snygg(are) tills Tommy kommer hem från sin första arbetsdag!

Bjuder på en bild med mig och mina kära i brist på andra bilder.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0