Min egen stund

2010-09-16 @ 14:48:33
Sitter hemma idag, med världens jävla mensvärk, och försöker komma på saker som gör mig gladare. Igår natt bakade jag kärleksmums (helt underbara) och idag har jag gjort en slags gröt/kräm vi åt på dagis för sisådär 18 år sedan, som heter Klappkräm. Superenkelt och supergott!

För en extra fluffig kräm, vispa krämen intensivt med en elvisp under ca 1 minut.

Klappkräm, en portion


Du behöver;
  • 2dl vatten
  • ½ dl valfri röd saft
  • ½ dl mannagryn
Koka upp vatten och saft i en gryta. Tillsätt mannagryn och rör om till innehållet i grytan blir krämig konsistensen och rosa. Låt svalna. Käka gärna med mjölk och varför inte lite sylt eller bär.

Kommentera mera!
Postat av: Malin Holst

Ja, dom är ruskigt snygga. har sett många på stan komma å gå med dom och jag blir bara mer o mer kär i dom! Hehe du kunde inte hålla dig till en färg alltså? ;)

2010-09-16 @ 14:50:45
URL: http://talulah.blogg.se/
Postat av: Malin Holst

Dom finns att köpa på paveljongen i Karlstad så dom finns allt här med i äkta modell ;D

2010-09-16 @ 15:38:22
URL: http://talulah.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0