Lunchtips

2010-04-14 @ 07:52:46
Försöker leva lite nyttigare nu veckorna som återstår innan sommaren. Cola är utbytt mot mineralvatten, vitt bröd mot grovt bröd, efterrätt mot sallad, chips mot osaltade nötter och grönsaker med dip. Tredje dagen nu, cola-abstinensen börjar infinna sig. Att bara ta en klunk...

...men nej det ska jag inte göra! Ska visa lite viljestyrka nu för en gångs skull, och verkligen hålla mina löften till mig själv. Träning/promenader/nyttig mat/fina betyg som belönas med shopping är helt ok för mig.

Så idag tänkte jag byta ut min obligatoriska "hej jag orkar inte laga mat idag"-färdigpaj med en färsk räksallad. Jag gör nog den godaste räksalladen there is. Min hemlighet? Romsås!


Du behöver;
1 portion
  • Isbergssallad
  • 1 tomat
  • Gurka
  • Majs
  • (Gärna färska) räkor
  • Avokado
  • Romsås
Servera räkor på en bädd av grönsaker och klicka på lite romsås. Avokadon kan man antingen servera som halvor vid sidan av, eller blanda in i salladen. Jag kör på förstnämda.

Är man vrålhungrig kan man blanda in lite pasta i leken, typ Penne. Gillar du citron kan du ha det också.
Romsåsen kommer från Gourmet Service och kostar 20-30kr på din närmsta Konsumbutik och är helt underbar till skaldjur och sallader. Nyttig vettefaan, men så länge man inte överdoserar ska det nog inte främja fläskväxten. Allting är tillåtet i lagom mängd, förutom möjligtvis... pommes strips.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0