Baby girl.

2014-02-23 @ 12:22:54
Efter att vi plötsligt förlorade Fimpen har Nossan suttit alldeles ensam i sin bur. Vi märkte på henne att hon inte mådde bra; hon var ensam, deppig, väldigt osäker och rädd. Istället för att skaffa en ny nymfparakit som sällskap till Nossan, togs beslutet att skänka bort henne (med bur och tillbehör) om rätt person hörde av sig via den Blocket-annons som knåpades ihop. Och rätt person hörde av sig, och det snabbt.

Nossan har nu flyttat till Hällefors där hon nu har sällskap av sin nya matte, som har såväl tid som tålamod och kärlek, och av Hedwig, en nymfparakithona som räddats från en osäker framtid ute i det fria i Hälleforstrakten.

Samtidigt som det alltid är sorgligt när ens familj krymper, känns det som om vi hittat precis rätt hem åt Nossan. Hon kommer att få det underbart, det är jag säker på. Det talar såväl fakta som magkänsla för.

Nossan i sitt nya hem.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0