Home sweet home.

2013-05-24 @ 19:51:02
Nu är jag hemma från vårdcentralen igen. Kom fram till att det var lika bra att uträtta några ärenden medan jag ändå var ute. Har handlat lite mat och nya underkläder, som passar efter plötslig viktnedgång. Hoppas att min klänning passar imorgon, den var lite stor redan när jag köpte den. Får väl trolla med säkerhetsnålar antar jag.
 
Frågade i labbet vad alla prover var för, vilket var lite allt möjligt. Lever, njurar, blodsocker - allt ska testas. Hoppas verkligen inte på fler jobbiga besked nu, har knappt återhämtat mig från i tisdags ännu. "Vackra" blåmärken i båda armveck har jag också efter alla nålar, funderar på att sminka över dessa. Inte den optimala accessoaren direkt.
 
Ikväll ska jag satsa på att vila upp mig inför morgondagen. Köpte lite tårta som jag tänkte försöka pilla i mig lite senare, hoppas att min kropp håller med om att tårta vore gott.
 
Och ja, jag har bestämt mig för att gå på festen. Hellre det och åka hem om jag mår dåligt, än att sitta hemma ensam en lördagskväll och tycka synd om mig själv. Då gör jag mig själv en björntjänst bara. Har som sagt sett fram emot morgondagen ett bra tag; träffa massor med gamla vänner och bara ha det trevligt. Ska bli skönt att tänka på något annat, och ska försöka undvika att ens prata om min sjukdom. 

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0