Right now.

2012-11-29 @ 16:08:20
Säsongens favoriter enligt Mimo:

Hårvård: Sachajuan Intensive Repair shampoo
Doft: Mochino Pink Bouquet
Make-up: Dior Capture Totale loose powder
Plagg: Paljettkjolen/klänningen
Shopping: Satinlakan i hotellkvalitet samt juldekorationer.
Mat: Husmanskost
Dryck: Jul-chai (se recept nedan).
Läsning: Fifty Shades of Grey
Musik: Bruce Springsteen
Film: The Hobbit, trots det faktum att jag inte sett den ännu. Sällan varit så taggad inför en premiär, inbiten Tolkien-nörd som jag är.
Sysselsättning: Städning. Ett rent sovrum är den bästa sömnmedicinen.
 
 
 
Recept jul-chai
4-6 koppar
 
Du behöver: 
2 tsk kardemumma
1 msk riven ingefära
1 tsk malen kanel
Kryddnejlikor efter smak
7-8 dl vatten
 
4 dl varm mjölk
Två påsar Earl Grey eller motsvarande
Ca 1 dl råsocker
 
Gör såhär: Koka första spalten ingredienser i cirka 10 minuter. Ta bort kastrullen från plattan, lägg i te och låt det dra i några minuter. Sila av teblandningen och söta efter smak. Skumma mjölken. Fyll koppar till 2/3 med te, och resterande del med skummad mjölk. Drick och (förhoppningsvis) njut lika mycket som jag!

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0