What a lovely day.

2012-05-23 @ 21:52:01
Dagen har varit lång men extremt trevlig. Steg upp i ottan och satte mig för att förbereda inför seminariet som började 9:15. Åt en lång frukost framför datorn och bokredovisningsdokumentet, innan jag begav mig till universitetet runt 8:15. Det måste redan då ha varit säkerligen 15 grader ute, så jag skippade jackan för första morgonen i år!

Seminariet flöt på och var givande och intressant. Runt 12 var vi klara, och strax satt jag på bussen in mot stan för att panikköpa bikini. Jag och Elin skulle nämligen lägga oss och sola, men jag hade självklart glömt bikinin hemma. Efter en hel del bök och stök i omklädningsrummet på H&M slutade det med att jag helt sonika bara köpte en bikini jag inte testat och nöjde mig. Ett par solglasögon fick också följa med mig ut ur butiken.

Snart kom Elin och underbart söta Leyah och mötte upp mig utanför H&M (Leyah är en halvårsgammal tibetansk spaniel). Vi begav oss till fots bort mot Sandgrundsudden där vi parkerade flottan i gräset.

Efter många långa timmar, mycket skratt och trevliga samtal hade vi fått nog av solen och bestämde oss för att gå hem till Elin. Väl där, efter en underbar Coca-Cola-paus längs vägen, hade vi fått en invit till Sofia att komma dit och äta glass. Jag och Elin, två döda sälar som däckade i soffan, kunde knappt förmå att resa oss, och tvingade därför istället över Sofia till Elin. Under tiden Sofia var på väg, sprang jag och Elin ner till Konsum för att inhandla material. Nu skulle här grillas!

Och vilken middag det blev! Grillade chorizo och cabanoss och till det; fetaostsallad med balsamico samt en helt fruktansvärt underbar rotfruktsgratäng. Ett glas vin slank också ner. Efter att vi avslutat middagen, flyttade vi ut till balkongen där vi satt och tjötade tills alldeles nyligen.

Nu är jag helt slut efter denna långa men härliga dag. Ska glo ett par avsnitt 2 Broke Girls innan jag sussar som en bebis.

Tack för en underbar dag tjejer!

PS. Bikinin satt som gjuten, trots att jag aldrig testade den. Bra köp!

PS 2. Dagen var uppenbarligen alldeles, alldeles underbar då jag använder mig av ordet underbar ett par gånger för mycket i detta blogginlägg.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0