Being ill sucks.

2012-07-06 @ 19:07:00
Ibland får man tycka i alla fall lite synd om sig själv. Det gör jag just nu. Synd att klaga när det finns värre problem i världen, men förkylningar och influensor är verkligen ett i-landsproblem av rang.

Jag är alltså sjuk. Influensan dök upp som en käftsmäll under förra veckans äventyr runt om i Sverige. Under lördagskvällen började jag känna mig lite hänging, och mindre än en par timmar senare låg jag i 40-gradig feber och yrade. Febern höll sedan i sig hårt; först igår kände jag att ja, jag håller nog på att bli frisk.

De orden fick jag dock äta upp. Idag har jag feber, igen. Halsen gör fruktansvärt ont, och den är så svullen att jag den senaste veckan haft en rejäl dubbelhaka (klär mig ej), att äta fast föda finns inte ens på tal, jag lever på yoghurt, soppa och såser.

För att sedan inte tala om denna helveteshosta, som håller mig vaken dygnet runt. Hostar så att jag inte får luft så gott som varje minut. Hostmediciner har ingen som helst verkan.

Nej, nu ska jag sluta tycka synd om mig själv och ta tag i disken, behövde bara få gnälla lite.

Kommentera mera!
Postat av: Malin Holst - mitt liv i Oslo

hehe jag svara fel på din kommentar. MYSIGT = kosligt, kos = mys.

2012-07-07 @ 19:08:17
URL: http://holstan.se
Postat av: Malin Holst - mitt liv i Oslo

hehe jag svara fel på din kommentar. MYSIGT = kosligt, kos = mys.

2012-07-07 @ 19:08:23
URL: http://holstan.se
Postat av: Therese

Vi har det finfint härnere. Sommarsolen gömmer sig bakom molnen men ändå är det superhett (ca 25 grader). Varje kväll åskar det av bara fan. Plus en massa regn. Jag vet inte vad vädergudarna tar sig för här egentligen... Men Mimo, nu får du ta och bli frisk. Visserligen är jag förkyld men jag har inte lyckats dra på mig en influensa i alla fall. Kom igen - krya på dig!

Svar: Oj, och jag trodde att vi här hemma hade haft skumt väder, haha. Det är ju tur att ni inte fryser i alla fall, det kunde alltid varit värre! Och huvudsaken är att ni har det trevligt och trivs. Ja du Therese, jag är inne på dag elva vad gäller denna skitinfluensa, men nu tror jag att jag är helst frisk vilken dag som helst. Både hosta, halsont, trötthet och snuva har gett efter mer och mer under de senaste dagarna, mår hyfsat okej idag. Tack hjärtat! Krya på dig från din förkylning, och ha det underbart! Tänker på er!
Maria Nyström

2012-07-08 @ 09:38:46
URL: http://czaja.blogg.se

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0