Another day of nothing but studies.

2012-02-24 @ 11:36:00
Nu är det helg. Eller ja, helgen påbörjas i alla fall om ett par timmar för de allra flesta. Jag har dock inte så värst mycket helg, för tentaplugg står på schemat. På skottdagen är det jag som sitter och skriver mattetenta. Tills dess är det jag som fruktar för mitt eget liv, för typ så känns ångesten innan en tenta.

Någon frågade vad jag pluggar, och för att svara på frågan;

Jag läser till lärare för mellanstadiet (åk. 4-6), vid Karlstads Universitet. För tillfället kämpar jag mig igenom en mattekurs, men går ut på VFU, verksamhetsförlagd utbildning (att jämföra med praktik), den 5e mars och fram till påsklovet. Kan knappt finna ord för hur skönt det kommer bli att vara ute och jobba, då jag känner att jag studerat alldeles för lång tid av mitt liv. Mer studier blir det dock, då jag inte färdigställt min akademisk-professoriska utbildning förrän VT 2015. Jag kommer alltså att varva kurslitteratur med VFU, långa sommarlov och studielån i tre år till.

Nu vet du!

Dags för mig att knyta löparskorna och bege mig utåt. Så duktig är jag!

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0