Charity shopping.

2011-06-15 @ 00:21:17
Att kombinera två nöjen är det bästa. Som i detta fall. Jag och Tommy har just köpt oss en varsin mjukisdress med tryck av Spix ara, en papegojart som är utrotad i det vilda och som finns i färre än hundra exemplar i fångenskap. Filmen Rio är inspirerad av och kring Spix ara och Blu och Jewel ska föreställa just denna art. Pengarna för mjukisdressarna går oavkortat till olika organisationer och projekt som arbetar för artens överlevnad samt en framtida återplacering i det vilda.

Framtiden för Spix ara (världens mest utrotningshotade papegoja), som blev utrotad i det vilda mellan 1990-2000 ser numer ljus ut på grund av alla de organisationer som arbetar med uppfödning och hantering av arten, och fortsätter utvecklingen i samma riktning kan vi kanske en dag återigen ha denna underbart vackra art i Braziliens regnskogar. Med support och stöd, främst finansiellt, från privatpersoner kan dessa organisationer fortsätta att bedriva sitt otroliga arbete.

Min dress, Tommys hoodie.


Två Spix ara ungfåglar, bild lånad härifrån.


Vill ni läsa mer om Spix ara kan ni göra detta här och här (obs; engelska).

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0