Plague or cholera.

2011-07-26 @ 13:21:00
En snabbis-blogg bara, innan jag sticker till stranden!


PEST ELLER KOLERA?


1. Går du hellre ut (på party etc.) med stökigt hår och snygg makeup eller fint hår och utan smink?
Jag skulle nog föredra att gå på fest med smink fast håret ofixat än tvärtom. Jag känner mig väldigt naken utan eyeliner och mascara om jag går ut.


2. Rakar du hellre av dina ögonbryn eller tappar dina ögonfransar?
Jag rakar hellre av mig ögonbrynen än att tappa ögonfransarna. Jag kan ju måla ditt ögonbryn, även fast jag anser att det är lite fjortis med avrakade ögonbryn. Dock kan man ju använda lösfransar, men det skulle jag inte orka pilla med varje gång jag ska visa mig bland folk.


3. Skulle du hellre vara tvungen att handla allt ditt smink på H&M eller från nätet för resten av ditt liv?
Jag har sådan himla dålig koll jämt, så helt plötsligt tar en produkt slut eller går sönder (typ puder), då vill jag ju kunna fixa nytt direkt om jag nu ska någonstans, och via nätet tar det ju ett par dagar... så jag svarar H&M.


4. Skulle du bära mörk lipliner med ljust läppstift i en månad eller en härlig 80tals-perm?
Alternativ ett svarar jag efter lite tvekan. Jag ser ut som jag-vet-inte-vad med superlockigt hår, och jag tycker att småkrusat hår är fult på blondiner.


5. Om du måste välja att måla dina naglar med bara neutrala färger eller färglada färger resten av livet vilket väljer du?

Neutrala. Även fast jag äger fler färgglada lack än neutrala, så skulle jag inte vilja gå på en t ex anställningsintervju med neongula fingernaglar.


6. Skulle du hellre ha “MC Hammer”-byxor eller silvriga lamé-hotpants på dig offentligt?

MC Hammer har ju typ haremsbyxor? Så jag väljer det.


7. Har du hellre ha en Oompa-Loompa-apelsin-fake solbränna eller en bondbränna(som man får om man solar i t-shirt och shorts)?
Bonnabrännan drar ju till sig en aning mindre uppmärksamhet än Jordan-brännan, och i båda alternativen är ju uppmärksamhet något man helst slipper. Förhoppningsvis är det kallt ute när jag i så fall skulle besitta bonnabrännan, så att jag kan ha långärmat och långbent på mig. Alternativ två alltså.


8. Väljer du hellre en ful klippning eller en ful hårfärg?

En ful klippning, utan tvekan. Det är ju bara att sätta upp håret eller liknande för att maskera problemet så gott som möjligt, medan en ful hårfärg kanske, om den vore mörk, skulle bli svår att blir av med utan att skada håret, och ett skadat hår kanske leder till en tvunget ful klippning ändå...


9. Varje fredag i ett år måste du antingen sminka dig pin up-inspirerat eller goth-inspirerat – vad väljer du?
Pin up! Det här var en lätt fråga, jag liknar mig hellre vid Marilyn Monroe än går all dark. Jag passar inte i för mycket mörkt smink.


10. Skulle du hellre bli av med alla dina skor eller all din makeup?

Om det inte skulle gå att få/köpa nytt, så skulle jag välja att bli av med all min make-up. Att gå barfota på vintern är ju inte så skoj, och min skosamling är groteskt mycket mer värd än mitt smink.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0