Fiiiiinally!

2011-07-09 @ 19:15:53
Tommy har äntligen fått Imprezan såld... och det betyder cash för min del! Han har varit skyldig mig en rätt god summa i flera års tid nu, och den får jag nu äntligen tillbaks. Det betyder att resten av sommaren är ekonomiskt säkrad, att Teneriffa antagligen verkligen blir av i slutet av sommaren/början på hösten samt att jag har råd att köpa en massa grejer jag funderat på ett tag + att jag har en shoppingbudget till Ullared.

Idag har jag gjort lite minishopping, åkte till IKEA där vi köpte en ny tvättkorg då papegojorna mumsat i sig delar av den gamla, jag fick äntligen en potatismosar-sak, samt att jag köpte ett stort, silvergrått satinlakan för dubbelsäng, med två tillhörande silvergrå satinörngott, och till det två stycken vita bäddset, gammaldags med knappar och gråa blommor. Nu har jag alltså precis bäddat rent i sängen, den ser gudomlig ut!

Efter IKEA åkte vi till ICA Maxi för att handla lite mat för helgen. Hittade där också lite nagelprodukter från Depend, ett neongult lack, ett "beauty"-lack, samt en nagelbandsolja. Tänkte jag ska ha en slapparlördag med nagelfix, ansiktsmask och ögonbrynsfix. Normalt brukar min frisör bleka (jag har svarta ögonbryn!) och frisera mina ögonbryn, men det är redan tre veckor sedan jag var där, så brynen behöver få sig lite finputs.

Kvällen bjuder också på våfflor för mig, Tommy och fåglarna, de bokstavligen älskar våfflor med lite grädde och blåbärssylt. Nu tänkte jag dock samla ihop all tvätt som ligger utspridd på sovrumsgolvet i vår nya, tvådelade tvättkorg. Så smart med ett fack för vit tvätt och färgad tvätt!

PS. Recepten som jag lovade er igår kväll kommer istället att komma upp idag. Håll ut!

Myyys!

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0