Fixie fixie fixie.

2011-01-04 @ 14:13:52
Igår körde jag och Tommy en "shoppa efter storhelgerna"-dag. Vår lista var fullkladdad av både nödvändiga och onödiga saker. Vi började på Biltema där vi äntligen fick tag i en luftfuktare (fuktigare luft = lättare att andas för Fixie = undviken slemmhinneskador). Passade också på att köpa en HDMI-kabel, så att vi kan glo på egen vald skit när vi har Fixie ute. Dock blir det sällan så mycket egentligt tittande på rutan, Fixie ska ha all uppmärksamhet <3

Sen blev det till Arken Zoo för att köpa halm att städa buren med, så att hon krashar mjukare i fortsättningen. För krasha är något hon är bra på. Fyra säckar halm fick det bli (kommer lukta som en bondgård här hemma...)

Efter Arken Zoo bar det iväg till Djurmagazinet då Arken inte hade Fixies Tropican Pellets. Köpte också med godis till fimparna (Mr. Big och Humlan) i form av hirskolvar. Behövs i tämjningsarbetet av Humlan.

Sen blev det Rusta för att kolla efter en stavmixer så att vi kan göra fruktgröt åt Fixie. De var slut på Biltema och existerade inte på Rusta, så ingen stavmixer för oss.

Rusta följdes upp av Willy's där vi köpte alla exotiska frukter vi kunde hitta åt lilldamen, då dessa i regel innehåller mindre socker och mer nyttigheter. Så blev det självklart handling för våra egna magar också, kylen gapade läskigt tom igår då allt vi handlat över jul och nyår varit bjudmat/finmat/julmat.

Innan nyårshelgen fick vi tag i en ångtvätt, också den från Biltema, för att kunan rengöra hennes jättebur då det inte finns en chans att få in buren i badrummet.

Dagen avslutades med en varsinn El Maco Grande-meny. Godare hamburgare får man seriöst leta länge efter. När McDonald's har El Maco på menyn, går jag upp ett kilo i vikt <3

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0