Dag 8 - mina framtidsvisioner.

2011-01-05 @ 15:47:08
Jag låter säkert jätte old-fashioned i mina visioner, men det är här min blogg och det är fritt att drömma so here we go!

Innan jag riktigt kan koppla av och bara köra, vill jag ha min utbildning klar. Dock ser jag inte mig själv som en arbetande människa och skulle hellre ärva/vinna ett par miljoner och bara leva livet istället. För dessa pengar skulle jag packa en väska och åka ner till södra Italien och köpa mig en gård vid medelhavets kust. Där skulle jag skaffa mig familj, tjänstefolk och ha massvis av djur (dock inga hästar eller kor, hästar är läskiga och kor är för stora). Min inkomst skulle komma från djuruppfödning (hundar, katter och papegojor), exklusiva viner och små, söta getostar. Jag skulle lägga fruktansvärt mycket pengar på mode (hey, vi snackar Italien!) och heminredning. Har länge varit sugen på att inreda ett vardagsrum a là Marocko. Ni vet, skira tyger, snidade möbler, massor av ljus, kuddar...

Och eftersom att det övre aldrig (man ska aldrig säga aldrig), antagligen inte, kommer att inträffa önskar jag mig istället ett långt och lyckligt liv, där jag slipper skotta snö och har, om inte tillgång till allt, det mesta man kan önska sig. Jag vill ha två döttrar inom tio år, en lagom stor villa och härliga grannar. Tjejerna ska träffas minst en gång i veckan över ett glas vin/spel/film/bio/restaurang/shopping, och jag vill arbeta som veterinär. Som hobby vill jag också pyssla med djur, kommer i alla fall ha ett par hundar och ett par papegojor. Jag vill också resa mycket, men inga svenssoncharters för min del, plockar istället ihop mina egna resor efter mina egna önskemål. Två gånger om året vill jag bort, på höst och tidig vår, innan värmen hälsar på i Sverige. Utöver detta så vill jag, i min villa, ha en ateljé med enorma stafflier, material färgkoordinerat på metervis med hyllor, och självklart en fin utsikt för inspirationens skull. Jag skulle nog inte börja sälja min tavlor (om inte efterfrågan var stor) utan istället dekorera mitt eget och mina vänners hem med stora dukmålningar.

Där har jag mina två alternativ här i livet, haha. Anser att det bästa man kan göra är att försöka, jag menar, mitt liv ligger i mina händer. Det här kommer nog gå bra!


Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0