Lejonkungen...

2010-10-06 @ 09:35:33
...är utan tvekan en av de bästa filmer som finns. Kanske bara är jag som har barnasinnet i behåll?

Kom, efter att ha tittat på filmen, på att när jag var liten (alltså väldigt liten, 7-8 år, kanske ännu yngre) spelade jag just Lejonkungen som SNES-spel fast på datorn. Minns den där disketten som spelet låg på så väl, skyddade den med mitt liv. Och sen kom jag att tänka på att jag faktiskt aldrig lyckades döda Scar, jag fick liksom aldrig till den attack man skulle göra, eftersom det är meningen att man ska spela på dosa. Så laddade hem spelet förut och med lite för mycket krångel med tangentinställningar för att lyckas med "the move" så fick jag äntligen döda honom.

Scar är död, jag är kung. Nu ska jag käka bullar med mjölk <3

Ja, det är samma move man gör i spelet!

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0