Snö.

2010-11-10 @ 17:27:33
Detta naturfenomen kallat snö kommer vara så lagom uttjatat redan innan jul befarar jag. Och vad som förvånar mig är ett Svensson fortfarande blir helt chockad av att det snöar i Sverige. Borde man inte ha lärt sig det vid det här laget?

En annan sak som förvånar mig är folk (ja, detta är en pik till Tommy, haha) som ännu inte satt på vinterdäck i mitten av november... är man helt omedveten om att det faktiskt snöar fem månader om året i detta land?

Nåväl. Jag hatar snö. Det är kallt och det är jobbigt att gå i, det förstör skor, man blir blöt, man fryser och jag stannar i alla fall helst inomhus på vintern. Dessutom blir snön till förjäklig slask så fort det blir någon plussgrad, vilket är om möjligt ännu drygare än snö...

Visst är snön vacker, de första dagarna tittar man ut och ler och får julkänslor i hela tjocka kroppen, men sen ligger det bara som ett djävulskt, demoniserat täcke från Skåne till Lappland.

Snön kan stanna i fjällen.

Okej... det är fint, såhär till en början...

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0