Skitsamhälle.

2010-11-17 @ 13:10:44
Jävla skitsverige och jävla skitjantelagar och fegfasoner. Jag svimmade idag, jag har ingen aning om varför men antagligen ingen farlig anledning, har väl sovit konstigt och druckit dåligt helt enkelt, har alltid haft väldigt lätt för att svimma. Men det är inte poängen...

...poängen är, att jag svimmade på Konsum i Mitticity och fick ingen som helst hjälp! Folk backade bort från mig och sa typ "oj då!" och stod och glodde på mig när jag fick ta mig upp helt själv. Inte ens de som arbetade på Konsum hjälpte mig, utan fick ett "gick det bra?" till svar av hon i kassan.

Vad är det som hindrar folk från att hjälpa till? Kanske är jag bara trångsynt, men hade det här hänt i något annat land hade jag stått på benen innan jag ens vaknat till igen, ihållen i båda armar. Det är just Sverige, och våra normer om att man inte ska hjälpa till förrän någon ber om hjälp, att inte "höras och synas i onödan" och att undvika att göra en grej större...

Blev påmind om när en gammal vän till familjen tillika assistent till mamma halkade på isen en vinter för många år sedan, vid busstationen. Hon föll så illa att hon bröt benet och det tog henne 30-45 minuter att få hjälp! Efter det fick hon gå med skruvar i benen i en herrans massa år.

Fyfan. Blir så arg! REAGERA LIKSOM, lama människor.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0