Fågeln är skadad.

2010-11-03 @ 17:37:25
Nej fågeln har inte ont, men den är om möjligt mer skadad i huvudet än tidigare. Igår, när jag hade krypit ner, fast innan jag hade somnat, kom Tommy in och skulle natta i sällskap av mr. pippi. Han var hur söt som helst, till en början. Sen började han uppvakta huvudkuddarna, och när han märkte att dem inte gav respons gick han till Tommys fötter.

Han är alltså helt tokigt kär i Tommys fötter nu sen igår. Han dansar för dem, sjunger för dem, värsta häckningsritualen. Så är han skitförbannad på mig, eftersom att jag kommer emellan han och fötternas kärleksaffär. Tommys händer går bra ibland, men så fort Tomym går ut från vardagsrummet börjar han skrika som om någon torterade honom.

Ifall någon har något bra förslag om vad vi kan göra i denna lite bisarra situation, feel free to comment. För att ge er ytterligare info, är han en 5-6 årig nymfparakithane som levt ensam hela sitt liv (förutom människosällskap that is).

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0