Foundation-test

2010-03-19 @ 20:45:16
Har under året som gått haft säkert tio olika foundations då jag är ganska velig och obeslutsam av mig och gillar att testa nya saker. Tänkte här ge er min åsikt om några olika foundations, lite vägledning om ni själva är ute och panikletar något bra men tappar förståndet på sminkhyllornas alla produkter. Information om produkten hittar ni ovanför bilden, och mitt personliga utlåtande och betyg under bilden.

Tänkte i ett senare skede också recensera hårinpackningar för torrt/skadat hår som behöver en fuktboost samt olika ansiktsmasker för "normal" hy.


Lancôme Color Ideal,
dryga 300kr på KICKS, Åhléns.
Finns även hos välsorterade parfymerier

Absolut en jättebra foundation, men det är väl vad man förväntar sig om man hostar upp pengar till priset av tre billigare foundations. Väldigt dryg, håller länge! Flaskan är praktisk och kladdar inte. Själva foundationen har en ganska rinnig konsistens och lämpar sig därför mest för normal hud då den inte är heltäckande och inte går att dölja svårare hudproblem med. Perfekt som vardagsmake-up, känns fräsch och lätt på huden. Negativt är priset, det finns bättre billigare varianter varför denna inte får maxbetyg.
Betyg:


Maybelline Superstar Silky,
ca. 150kr hos de flesta butiker som säljer make-up

Fick den här foundationen av Emem som en nödlösning då jag hade glömt min dyra Lancôme-foundation på en fest. Använde den i ett par veckor, men var inte direkt imponerad. Den kladdar och klumpar och är svår att få jämn, pga den ljusare "primern" som blandas med den färgade delen är det lätt att få ojämn färg. Den är dock väldigt täckande för folk med problemhy. Har själv inte haft några hudproblem sedan tonåren och tycker därför att den är för tjock för min friska hy.
Betyg:


MaxFactor Second Skin Foundation
ca. 170kr hos de flesta butiker som säljer make-up

Denna påminner mycket om en billigare variant av Lancôme Color Ideal. Inte konstigt då produkterna utlovar samma sak, att foundationen inte ska märkas och väl blanda sig med din egen hudton. Den är dock ännu mer transparent än sin dyrare kusin och döljer varken trötta ringar under ögonen eller röda partier. Den är dock dryg, lättarbetad och känns len, men enda anledningen att den inte märks väl är att den knappt gör någonting för din hy. Sitter inte heller länge då jag vill "förnya" min sminkning en bit in på dagen då jag råkar snubbla förbi en spegel. Praktisk förpackning. Duglig, men enbart det.
Betyg:


Maybelline DreamMatte Mousse
ca. 150kr hos de flesta butiker som säljer make-up

Denna lilla burk är en klassiker och bör finnas i varje kvinnas sminkväska. Jag rekommenderar dock inte att använda den i hela ansiktet, utan endast som förstärkning över din andra foundation där du behöver täcka lite extra. Jag själv har använt denna som kompliment till MaxFactor Second Skin i flera månader. Där foundationen täcker sämre, duttar jag bara på lite mousse-foundation och mattar av området till på köpet. No powder needed with this fella! Bristen på multifunktion hindrar mig dock att sätta högsta betyg, då använding som sagt kräver en till produkt för ett fint resultat.
Betyg:


IsaDora 16Hrs Active Moist
ca. 170kr hos de flesta butiker som säljer make-up

Min nya goding! Parfymfri, kliniskt testad, solskyddsfaktor 30, ska hålla i 16 timmar. Låter mycket lovande och gör en inte heller besviken! Dock kräver den lite arbete för att gå in i huden på ett "fint" sätt, men väl inarbetat täcker den perfekt, känns inte varken kladdig, rinning eller tung. Ger också ett relativt matt resultat, tycker inte att jag är lika glansig under ögonen som jag annars kan vara. Smart förpacking. En given sommarfavorit dels pga solskyddsfaktorn och dels pga hållbarheten. Full pott!
Betyg:

Kommentera mera!
Postat av: det skulle du allt vilja veta!

jag bryr mig lika mycket om ditt omdöme som en myggas!...

2010-03-19 @ 23:03:48
Postat av: Mimo

Men läs inte då smartass?

2010-03-19 @ 23:06:44
URL: http://mimosplace.blogg.se/
Postat av: MICHAELA D

Svar: Tack så jättemycket! Gud vad glad jag blir:D

2010-03-19 @ 23:58:22
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: Bella

forsätt med testerna :D ÄLSKART! :D

2010-03-26 @ 11:15:36
URL: http://anomalhy.blogg.se/
Postat av: oliviachronwall

bra bloggg

2010-11-13 @ 14:40:53
URL: http://oliviachronwalll.blogg.se/
Postat av: agneta

Håller med Max Faktors creme inte alls bra

2011-10-02 @ 10:08:06
Postat av: chasmine

Det är sjukt tråkigt att dom slutat tillverka Maybelline Superstar Silky :( jag gillade den så mycket!

2012-02-29 @ 13:27:43
URL: http://lazzara.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0