Midsommar

2010-06-27 @ 22:34:04
Tack Mona och Jimmy för trevligt sällskap, god mat och en trevlig midsommar!

Spenderade midsommardagen och natten i min styga ute vid fryken här i Värmland. Vi glodde Blu-Ray film på monster-HD:TV, vi spelade boule, vi lagade mat, men framför allt, vi käkade. Och oj vad vi käkade. På dagen blev det köttbullar, färskpotatis, gräddfil med gräslök, revbensspjäll, sill, baguetter med kryddsmör och sallad. Mumma. Efter det blev det jordgubbar, såklart, och på kvällen blev det fläskfilé på Mimovis, potatisgratäng och bearnaisesås. Kan man ha det bättre?

Har varit hemma sedan i går, mest tagit det lugnt. Åkte till ÖoB på vägen hem från stugan och köpte tält, ifall det behövs under vår road-trip i juli.

Har just nu sommarlov och inte mycket alls för mig. Veckan kommer nog mest bestå av sol, bad, shopping, mat, vila och sömn. Men det är INGA fel det inte, inte alls. Synd att klaga. Hoppas att vädret håller i sig bara. Annars kommer jag klaga. Om jag inte har planerat att sitta inne och titta på film eller något det vill säga.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0