5 snabba skönhetstips

2010-06-16 @ 18:40:03
När man ligger döende (läs sjuk men hypokondrisk) känns minsta ansträngning som en kamp för livet och man känner sig ungefär lika vacker som en flugäten roadkill. Men det finns några lätta knep för att både känna sig och se fräschare ut, trots snoret rinner och hostan tvingar sig på;

  1. Du har 10 minuter på dig att fräscha till dig från sängliggandes till sommarsnygg. Ditt hår är fett. Vad göra? Torrschampo såklart! Finns det någon bättre uppfinning?
  2. Fylliga fransar, men varken tid, lust eller ork att vara noggran med mascaran eller pilla med lösfransar. Då kan jag rekommendera att försiktigt dutta lite löspuder på dina fransar efter en första, tunn mascara-applicering, för att sedan ha på ytterligare ett tunt lager mascara. Funkar verkligen.
  3. Att återfukta huden kan verkligen göra mirakel. Trött, glåmig, torr hud som får fukt blir fräschare på en minut. Införskaffa en mindre fet kräm att applicera under dagen, och investera gärna i en fuktspray.
  4. Någonting som kan vara både skönt när man är sjuk och som dessutom är bra för huden är att basta. har du tillgång till bastu, kasta dig in i den omedelbums. Så fort du börjar svettas frigörs talg och andra orenheter ur porerna, en bastu funkar på så vis som en mindre avancerad ansiktsbehandling.
  5. Dags att inviga den nya klänningen (som visar ganska mycket hud) ikväll? Smörj in dig i babyolja efter duschen (och vänta såklart en liten stund med att klä på dig efterråt). Badkar? Häll i lite babyolja i badvattnet!
Någon mer än jag som ÄLSKAR Dove's reklamer med normala kvinnor?

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0