Knark, alkohol och shopping

2009-09-14 @ 15:36:10
Nu är jag hemma från brunchen igen. Men jag är inte ensam. Med mig har jag mina nya älsklingar till stövlar. Svart skinn, lårhöga, 10 cm klack. Mmm...

Jag läste i en Illustrerad Vetenskap för inte så länge sedan, att vissa människor helt enkelt föds till missbrukare. Detta beror helt enkel på en speciell gen som styr självbehärskningsförmågan, enligt artikeln, om man tillhör denna grupp som har svårare att säga nej till frestelser, som har svårare att sluta röka, som har lättare att bli spelmissbrukare, alkoholister och knarkare. Jag måste få säga att jag antagligen har detta anlag. Jag saknar verkligen helt förmågan att sluta snusa. Jag är säkert kapabel till att hamna i guiness rekordbok för snabbt spenderande av pengar. Jag har också en tendens att fastna lite väl länge framför enarmade banditer och köper ibland lite för många lotter.

Och jag har ett shoppingberoende. Vi kan helt enkelt konstatera att jag tillhör gruppen människor som helt enkelt har sämre självbehärskningsförmåga. Och det jobbigaste är, att jag faktiskt inte kan gå förbi ett klädesplagg jag gillar, eller något annat snyggt för den delen, utan att köpa det. Min garderob har vid det här laget storleken av tre-fyra "normala" människors garderober. Min skohylla är full. Skogarderoben är också full. Tommys hall är full. Av skor.

Jackor har jag också en hel hög av. Förra året hittade jag en av mina skinnjackor. Samma dag, ja samma minut, hittade jag en annan av mina skinnjackor. Och jag köpte båda två samma dag. Det rörde mig inte i ryggen att dem tillsammans kostade nästan fyra tusen kronor. Jag skulle ha dem båda, för jag ville ha dem. Samma sak verkar hända i mitt huvud när jag ser vita klädesplagg. Det kvittar att jag har en nästan identisk t-shirt/klänning/linne som redan ligger där i mitt garderob, jag köper en till om den råkar hänga på en galge och jag går förbi i butiken.

Spelade på Lotto gjorde jag, som jag sagt. Men jag nöjde mig inte med en dag och två spelfält. Jag fyllde i fyra spelfält och spelade för hela veckan.

Ge mig lite självbehärskning. Jag ska iallafall se till att hålla mig låååååångt ifrån droger. Jag är en spelmissbrukande, shoppingberoende storsnusare, fine det kan jag stå ut med, men narkoman tänker jag inte bli.

Sötnosar.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0