Allmänt tjat

2009-09-11 @ 13:03:53
Godmorgon. Kände mig lite bättre för några ögonblick i förrgår, tänkte "nu blir jag typ helt frisk vilken dag som helst". Tills jag blev sjukare igen. Nu känns halsen precis likadant som när jag mådde som sämst. Ungefär som om någon har skalat av yttersta laget vad-det-nu-är inne i min hals. Jag låter som om jag inte gjort något än att leka med heliumballonger i något år och därmed också skadat rösten. Jag låter liksom hes, 10 år yngre, fast gummig. Nåja, man får väl se det komiska i det. Jag fnissade just till lite åt mig själv.

Inatt när jag inte kunde sova, låg jag och funderade på en sak. På köpet av min svininfluensa har jag fått vaxproppar i mina öron. Trodde först det var öroninflammation, det gjorde typ jätteont och jag hörde ingenting. Så åkte vi och köpte Revaxör jag och Tommy, och åkte hem och lekte doktor. Mina öron blev genast bättre. Men för att återgå till saken, rådet jag fick var, att aldrig peta öronen med tops, för det är större chans att pilla in allt det onda i örat än att få ut det. Så jag låg och funderade på, jag som älskar nypetade öron, hur man faktiskt får örat helt rent utan bomullspinnar. Så jag tog fram min enda tillflykt, mobilen, och sms:ade 118 100 klockan 05:00 och skrev "Jag är nyfiken på, om man inte får använda tops inne i örat, hur ska man då få helt rent?". Självklart hade dem svar på min fråga, men inte något svar jag hade hoppats på. Jag hade faktiskt själv kunnat komma fram till samma slutsats.

Man kan exempelvis tvätta öronen med tvål och vatten samt därefter torka med en mörk handduk som inte blir missfärgad. Tänk på att inte spruta in vatten i örat. Ta istället vatten i handen och gnugga örat.


Menar dem det? Vilka genier.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0