Frossa i vita kläder

2009-07-27 @ 23:26:07
Panikmorgnar någon? Har haft ett par mindre roliga morgnar på raken nu, i morse vaknade jag i panik klockan 13 (somnade typ 5 eller något). Jag hade läkartid klockan 13:30 och behövde verkligen tvätta håret, så jag kutar in i duschen, duschar så snabbt jag kan, torkar håret, klär på mig och springer allt vad jag har till vårdcentralen på Kronoparken. Kommer fram 13:27, anfådd och svettig, och får svaret; "Nej, din läkare är ledig idag, det är imorgon klockan 13:30 du ska hit." Jaha, men tack för den. Sätter mig vid universitetets busshållsplats, fyller på mobilen och sms:ar Malin. Visste att hon skulle ner på stan, så tänkte hänga på, var sugen på att sola, äta räksmörgås från konsums matställe, och köpa body butter från Body Shop. Hon skulle ta nästa buss, och jag satt ju vid busshållsplatsen, så jag hoppade på tvåan som Malin skulle åka med.

På stan mötte vi upp Elin, Malins kusin, och strövade runt ett tag. Jag hittade en guldklänning samt två vita, långa linnen. Såklart. Vad annars? Tror att jag har blivit förhäxad av Vita Guden eller liknande. Blir så trött på mig själv. Malin hittade nagellack och solglasögon, så hon kom inte heller hem tomhänt. Dock glömde jag mitt ärende, body butter, och dessutom var konsums räkmackor slut. Suck. Men det var trevligt ändå. Tommy kom och hämtade upp mig när jag hade solat, så åkte vi och tog en hamburgare eftersom att min hungriga mage inte fick mätta sig på räkor, vilket jag ville.

Den andra hemska morgonen var i fredags. Tommy försover sig lite till jobbet och skyndar sig så mycket att han glömmer mobilen hemma (han skyllde på mig, att jag rullade över och sov på den när han hade rest sig, så att han inte hittade den, haha). När han hade åkt somnade jag om som en sten, men vaknar vid 8:45 av att hans mobil ringer. Det är hans jobb, så jag svarar, och dem frågar efter Tommy. Jag förstår ingenting, och först när jag lagt på börjar jag tänka "Varför ringde jobbet? Är han inte där?" och så började jag mer och mer tro att han kört ihjäl sig i stressen påväg dit. Jag går upp, läser nyheter ifall det står något om bilolyckor, kollar polisen.se, vagverket.se, nwt.se, vf.se, nyheterna på TV... ingenting om någon bilolycka. Jag lugnar ner mig lite, tills jobbet ringer igen, runt 10:30. Jag blir helt ställd, allt blir helt svart, och glömmer att fråga om han inte är på jobbet. Får lite mer panik och sms:ar Malin, för att göra med Erik om han vet om jobbet brukar ringa på Tommys mobil, fast han är på jobbet, typ ifall han är i någon annan lokal eller så. Erik har ingen aning.

Och just som jag pratar med Malin i telefon kommer han in genom dörren, den jäveln, som nästan skrämt mig till döds. Jag var både lättad och skärrad på samma gång, haha. Allt ahde den enkla förklaringen jag ville tro på, dem ringer på mobilen om han är på en annan "avdelning" och den andra linjen är upptagen. Nu vet jag :-P

Nej, mer skoj skriver jag inte idag, blev dock väldigt motiverad av Sabinas idé att lägga upp recept i bloggen. Har en hel hög smaskiga, men ännu okända, recept på hyllan som jag kommit på själv som jag skulle vilja dela med mig av. Blir någon annan gång.

Godnatt!

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0