Tuppen dog idag

2009-01-16 @ 17:56:51
Min njure (njuren heter Jesper Torstensson), som för övrigt har njursten och har varit på universitetssjukhus och fått dropp och röntgats och får smärtstillande, har varit ett helvete inatt. Så fort jag blir nödig så känns det som den ska explodera med en ilande smärta genom hela kroppen, vilket gör att jag inte riktigt kan sova som man ska. Och inte vaknar som man ska. Fast jag ogillar att skylla på min njursten, ifall han blir upprörd, så jag påstår att tuppen dog, han som sägs väcka alla i morgontimman. En ypperlig ursäkt.

Emem har spammat min mobil. Jag gissar på att hon ogillar mig för att jag har på ljudlös alltför ofta på mobilen. Då säger hon typ "men du kan ju inte ha ljudlös så att du inte hör om någon försöker nå dig, det kanske är viktigt!". Förlåt Emem, men det är rätt skönt att slippa höra telefoner som sjunger i kör ibland. Men jag ska bättra mig, och sätta på ljudet igen, så att man hör min vackra ringsignal överallt, hela tiden.

Imorgon blir det en tripp på stan istället, vi får hoppas att tuppen är ersatt med en levande tupp som faktiskt kan väcka mig en normal tid, sen kanskekanskekanske det bär ut beroende på vad min njure säger. Emem och jag älskar nämligen att göra oss iordning på mitt rum på lördagskvällarna, med en drink i ena handen och en hårborste i andra handen. Det är en helig ritual i vår religion. Men Emem, vad ska vi döpa vår religion till? "Göra oss i ordning på lördagar"-religionen, eller "vi som gillar smink i drinken"-religionen, eller "mimos rum är en gud"-religionen?

Kommentera mera!
Postat av: emem

"vi-som-gillar-smink-i-drinken-på-lördagskvällar" tycker jag : D

2009-01-16 @ 19:02:51
URL: http://ememsplace.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0