Efterlyses!

2009-01-20 @ 05:52:17
Funderade på en sak just nu. Norge är ett hemskt dyrt land, deras mat håller en sämre standard än vad jag är van vid och pizzan smakar inte pizza. Ändå är det två saker som finns i Norge som jag älskar och avgudar och önskar kunde säljas i Sverige (i en butik som jag vet om).

Det första är Litago choklad. Underbart god, skummig milkshake i smart drickförpackning att ta med sig när man åker tåg/buss/trikk/tunnelbana/whatever. Säljs kyld och skummad. Smakar helt galet gott, och jag förstår inte varför inte Sverige har liknande motsvarighet. Visst tänker ni nu, vi har ju Pucko som också är gudomligt god. Men Pucko säljs inte i dessa smarta förpackningar, och i många affärer står inte ens Puckon i kylen vilket inte gör den till ett dricka-när-man-är-törstig alternativ på samma sätt. Dessutom passar Litago bättre till frukosten.

Det andra är Kinder Bueno. Kinderchoklad med kex inuti, säljs i förpackning om två chockladbitar. Ljus mjölkchoklad på utsidan, kex med vit, krämig chokladfyllning på insidan. Kostar en dryg tia i Norge i mataffärerna. Förpackningen bär samma färger som svenska kinderchokladprylar. Anledningen till att jag älskar denna choklad är att den en gång i tiden fanns i var och varannan butik här i Sverige, och jag brukade mumsa i mig en då och då. Sen försvann dem. Sen hittade jag dem i Italien. Sen hittade jag dem i Norge.

Så, vet du om något ställe i detta avlånga land, helst i Karlstad, som säljer antingen Litago eller Kinder Bueno som är du välkommen att kommentera detta blogginlägg, för just nu är jag sjukt sugen.



Mmm...


Kommentera mera!
Postat av: emem

Haha jisses vad scary. jag och christian diskuterade Litago igår och jag tvingade han att köpa med en till mig nu när han åker till Sverige i helgen. Så sitter du där och drömmer om Litago du med. HUJJ! Jag drack minst en om dagen när jag bodde där :D

2009-01-20 @ 09:53:53
URL: http://ememsplace.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag tror jag såg Kinder Bueno på Eddies för ett tag sen. Kolla där om du går förbi :)

2009-01-23 @ 01:54:54
URL: http://metrobloggen.se/tinalina

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0