Läskiga solarier

2009-08-30 @ 17:01:16
För att värna om företagets integritet kommer jag inte att berätta om vilket solarie följande historia utspelat sig på.

Härom dagen tyckte jag att det var dags att bättra på brännan. Jag masade mig därför till detta icke namngivna solarie för en stunds avkoppling. Som vanligt pluggar jag i hörlurarna i mobilen när jag lägger mig i solariet, höjer volymen till max och sätter på mig ögonskydden, vilket innebär att jag varken hör eller ser ett skit. Jag kanske ska tacka mitt luktsinne att jag klarade mig helskinnad ur situationen, för plötsligt känner jag är frätande stank av batteri där jag ligger. Jag funderar inte mer på det, tänker att det är någon som håller på med något i något annat solariebås och ligger kvar någon minut till, emn musik i öronen och ögonskydd för ögonen. Tillslut tycker jag att stanken är väl skum och känns lite väl påträngande, så jag tar av mig ögonskydden och kollar runt. Vad jag får se då är ett rött pulserande solarierör där något svart droppar i det. Livrädd springer jag ur solariet och klär på mig för att säga till solarieansvarig om min otäcka upptäckt.

Vad jag inte vet än är om röret exploderade efter att jag lämnat solariet eller inte, jag hörde ett POFF. Skärrad och skakis av händelsen ringde jag med darrande röst Tommy, som skulle hämta mig, och självklart ringde jag Emem för att skvallra.

Frågan är om jag vågar sola mer solarie i framtiden? Batteristrålning kan inte vara det bästa för min hud...

Gårdagen var lyckad, först åt alla vi tjejer (nästan alla) kräftor, killarna ville inte ens vara i närheten av oss, är det något speciellt med att killar inte gillar kräftor och tjejer älskar dem? Sen började vi dricka och umgås och tjata och... ja, hade allmänt festligt. Idag är jag grymt bakfull, men det är synd att klaga när det är självförvållat.

Nu bär det av till Tommys bror för söndagsmiddag och film, ska bli trevligt. Bakis som jag är kan jag inte släppa tanken på mat, det suger i hela magen och jag är hungrigare än en mammut. Jag lever för mat!

Kommentera mera!
Postat av: Malin

Hihi, vi var nog många som va lite bakis haha ;P Men det var det värt ! ;) Och kräftorna var underbara ! (vad killarna än tyckte)

2009-08-30 @ 23:53:42
URL: http://lillirose.blogg.se/
Postat av: emem

Nej du käre vän. Jag vet faktiskt inte om jag vågar sola solarium något mer. Hmm. Nej, jag tror jag ska sluta sola, om jag inte måste-måste. Och då ska jag ligga och titta, lyssna och lukta under hela solarietiden. PUH!

2009-08-31 @ 18:25:25
URL: http://ememsplace.blogg.se/
Postat av: veronique jackson

Helvete! jag googlade på hörlurar i solarium för jag ska ned o sola nu och kom in på din blogg....... fyfaaaaaaaaan vilken jävla tuuur du haaar!

2010-12-30 @ 18:40:05
URL: http://kuak.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0