Mmm, mango.

2011-04-04 @ 13:18:45
Tänkte dela med mig av ett eget recept på min (för stunden) favoritsås. Den är busenkel och funkar till såväl kött som pommes eller potatisklyftor, men är absolut godast till kyckling. Själv har jag käkat den säkert tre gånger den senaste veckan, bland annat i hemgjorda Club Sandwich's. Såsen ska serveras kall, så få inte för er att värma den eller liknande.

Mangocreme
Ca. 3dl


Du behöver;
2dl naturell crème fraîche, lätt variant bör också funka
Knappt 1dl Mango Chutney
Vanlig gul curry
1/4 apelsin


Gör såhär;
Ta fram en söt skål som du kan servera såsen i, om inte upplägg sker direkt i köket såklart. Häll i crème fraîchen och rör den lite med en gaffel för att den ska bli enklare att blanda med resten av ingredienserna. Ha i den knappa decilitern Mango Chutney och rör till en jämn och fin röra. Krydda med curry efter behag, men tänk på att såsen i första hand inte ska smaka curry, utan mer åt mangohållet. Curryn ska bara anas. Pressa sedan ur saften ur apelsinklyftan och rör om tills såsen är så jämn du kan få den. Klar att servera!

Kommentera mera!
Postat av: N'

Tack för tipset,ska jag testa! :>

2011-04-05 @ 21:21:22
URL: http://elitslyna.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0