Enkelt, snabbt och gott.

2010-12-15 @ 18:42:18
Idag är jag fruktansvärt trött så rör ihop en enkel tonfiskröra med farfalle.

Mimos pasta med varm tonfiskröra
3-4 port.


Du behöver;
En burk tonfisk i olja
4dl Crème fraîche
1 stor gul lök
Svartpeppar
½-1 pkt Barilla Farfalle eller pastaskruvar
Salt


Såhär gör du;
Koka upp pastavatten och salta efter behag. Häll i pastan. Hacka löken och fräs den på medelhög värme i en stekpanna. Ha i tonfisken med oljan i pannan. Peppra ganska rejält och dela större tonfiskbitar till mindre bitar. Tonfisken ska inte steka, men bli varm och mjuk. Ha sedan i Crème Fraîche och koka upp under omrörning. Låt såsen stå på svag värme om inte pastan är klar. Serveras med fördel med t ex basilikablad och lite ost.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0