2013.

2014-01-01 @ 17:57:00

Tvåtusenfjorton firades igår och i natt in i sällskap av de bästa av vänner, trerättersmiddag, skumpa, rislyktor och raketavfyrande. Bättre början på något nytt kan man inte önska sig, framför allt inte när det gångna året varit riktigt tufft.

2013 bjöd på diverse överraskningar, tyvärr övervägande tråkiga sådana. Många har lämnat oss under årets lopp, såväl närstående som närståendes närstående. Några har slitits ifrån oss vid en alldeles för ung ålder, medan andra har förlorat kampen mot ålder och sjukdom. 

Jag själv har haft det tufft med hälsan, såväl psykiskt som fysiskt, i vad jag vill kalla en ond cirkel. Fysisk sjukdom har tärt på psyket, och ett försvagat psyke har haft det jobbigt att tackla en sviktande fysik. Självförtroendet har vacklat rejält, för att inte nämna hur sjukdomen också direkt påverkar det psykiska tillståndet. Mina mörkaste stunder har jag, tyvärr, inte delat med någon.

Jag har kämpat, men inte övervunnit, sjukdom och åter sjukdom. 2014 tänker jag ta tillbaks min egen kropp, det är jag själv som bestämmer över mig själv, inte diverse dysfunktionella organ, hormoner, antikroppar och infektioner. Jag vill återvinna makten, jag vill återerövra mig själv.

Dock vill jag tacka vädergudarna för den omänskligt vackra och långa sommar året bjöd på, samt alla härliga dagar och kvällar med underbara vänner detta innebar. Rena mirakelkuren för en sjukskriven, tungt medicinerad människa. Jag törs knappt tänka på hur dåligt jag hade mått utan sommar, sol och vänner detta tuffa år.

Nu är det att blicka framåt och tänka positivt som gäller. "To infinity & beyond", som jag passande nog valde att skriva på min rislykta sent igår kväll.


Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0