The transformation.

2013-06-11 @ 21:18:12
Idag mår jag bättre än på väldigt, väldigt länge. Har tagit mig förbi de mentala hindren och brottas nu bara med enklare fysiska trösklar. Jag känner en värme inuti min kropp, något som påminner om... mig.
 
Det är jag själv som vaknar till liv. Mitt gamla jag, min egen person, vad som skiljer mig som individ från massan. Full av energi, glädje, tankar, åsikter, positivitet, idérikedom och vilja, med kropp som vill röra på sig, och en hjärna som vill bli utmanad. 
 
Samtidigt är jag medveten om att detta välmående inom en snar framtid kommer att fly mig, likt svalor på hösten. Det kommer endast att gå utför den kommande veckan, innan det är dags att börja med medicinen som ska tillföra hormoner, Levaxin.
 
För stunden knarkar jag istället en medicin som heter Thacapzol, som liksom styper min sköldkörtels hormonproduktion. Planen ser alltså ut som sådan: stänga av min kropps egen hormonproduktion, för att sedan tillföra rätt mängd hormoner i form av kemikalier.
 
I veckan tänkte jag fly dit tiden står still, dit jag sedan barnsben känner till varje träd och varje buske. Fryken. Och sommarstugan. Där växte jag så gott som upp, i sällskap av vänner och familj. Där känner jag mig trygg och där är jag stark. 
 
Solnedgång över Fryken på nationaldagsaftonen.
 
 

Kommentera mera!
Postat av: emelie

hej! jag hittade din blogg genom en annan och jag vet att detta inlägget är ganska längesen.
jag har giftstruma oxå, jag fick diagnosen när jag var 15 år (skulle snart fylla 16) och ska nu precis börja att trappa ner på min medicin eftersom det har gått snart 2 år, jag vill bara säga att det kommer vara mycket motgångar och jobbigheter, men det kommer bli bättre!
kämpa på och ge inte upp!
sköt om dig :)

Svar: Tack detsamma söta du, önskar dig allt välmående!
Maria Nyström

2014-01-20 @ 02:52:57
URL: http://emeliillan.devote.se

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0