Can't do nothin' but smile.

2012-02-28 @ 15:43:14
Vädret är, förutom svenskarnas favoritsamtalsämne, också bra lustigt. Igår var det minusgrader och det vällde ner snö från förmiddag till kväll, vilket helt och totalt dödade mitt hopp om att våren snart skulle komma. Snön gick upp till skaftet på mina UGGs och jag frös som en naken liten pingvinunge i min annars alltför varma Fjällräven-dunjacka.

Idag är det strålande sol, 15 grader varmt och inte en skymt av snö varken på vägar eller utanför dessa. Inte ens i diken kunde jag skymta någon snö... som om gårdagen aldrig ägt rum, som om våren liksom kommit över en natt.

Tog mig nyss en promenad till affären i det sjukt vackra vädret. Skinnpaj, stickad kofta, solglasögon, virkade uggs och svarta leggings - och jag svettades! Kan man göra annat än att le?

Dessutom fick jag mina nya skor + klänning på posten idag. Plötsligt känns inte morgondagens tenta lika jobbig längre. Life is sweet right now!

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0