So very tired.

2011-11-20 @ 18:35:00
Står i köket och rullar köttbullar, mosar potatis och rör ihop en brunsås. Klassisk husmanskost är aldrig fel, speciellt inte när man inte orkar röra ihop något avancerat såhär dagen efter.

Gårdagen var trevlig, dock var jag, av okänd anledning, på mindre bra humör, men hade det trevligt ändå. Sabina är en underbar värd, lekarna var roliga även om tävlingsinstinkten tog överhand, och Sabina hade bakat gudomligt fikabröd, otroliga tårtor och serverade annat smaskens.

Kvällen bjuder på minsta möjliga. Antagligen fastnar jag framför datorn med något spel, jag är en data- /spelnörd ända in i själen. Detta beror antagligen på att jag fick min första egna dator på min åttaårsdag 1996, och min familj hade då hela tre datorer. Min pappa var utbildad dataingenjör och min brorsa var väldigt teknisk med datorer och fixade en massa spel till både mig och honom själv.

När andra flickor lekte med sina käpphästar och barbiedockor satt jag och spelade Doom, Duke Nuke'em, Heroes of Might and Magic och mycket annat. När andra pojkar spelade Super Mario på 8-bitars, spelade jag Supernintendo-spel hackade så att de funkade på datorn.

Fick sedan första The Sims av min pappa vid releasen, vilket ledde till ett litet jobb för EA på dåvarande superpopulära Lunarstorm. Jobbet innefattade marknadsföring, information, recensering och support av deras spel, framför allt The Sims-serien. Gick på någon förhandsvisning, fick gratisspel hemskickade med mer.

Detta i sin tur ledde sedan till ett jobb som spelrecensent på en tidning, men mina arbetsuppgifter växte ganska snabbt till att innefatta skrivande om det mesta, utöver spelrecensioner.

Nu har jag ett hemligt projekt på gång, som jag antagligen börjar med nästa vecka, som också handlar om spel men med ett speciellt i åtanke. Det ni!

Nu ska jag återgå till matlagningen

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0