The cheese that farted.

2011-12-23 @ 08:45:59
När jag var liten, använde jag mig aldrig av ordet "prutt". Istället sa jag "plutt" (men nej, hade inga talfel). Pappa brukade ofta på helgerna äta olika fina ostar, så som ädel, blåmögel, brie och så vidare. Dessa ostar ansåg jag stank fis, så enormt att jag var tvungen att hålla för nästan om ostarna fanns i min direkta närhet.

Dessa ostar kallade jag alltså därför för "pluttost". Begreppet hänger med mig än idag, och då och då (som idag, när jag har ätit pepparkakor med ädelost) fnissar jag till och uttalar ordet pluttost högt för mig själv.

Idag ska jag vara sjukt effektiv; städa klart det sista, slå in ett paket som jag hade glömt bort, byta gardiner, skura klart soffan och vika tvätten jag tvättade igår men inte orkade vika då. Ska också börja med julmaten; janssons, köttbullar, sås, skinka och potatisgratäng ska vara klart idag.

Bäst att jag sätter igång omedelbums! (Ska bara ta en till pepparkaka med pluttost).

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0