Well, fuck you.

2011-08-13 @ 17:11:46
Som jag sa var vi ute och åkte Volvo igår jag och Tommy, testkörde eller invigningskörde, beror på hur man ser det. Kom inte iväg hemifrån förrän efter 23:00 någon gång, och vi var ute till 01:30 skulle jag gissa på. När vi kom hem hände det saker, men det tar jag senare. Först tänkte jag berätta om någonting som hände när vi var ute.

Det finns så många groteskt äckliga idioter, och än värre blir folk när de är fulla. Jag vet inte om jag kanske är extra utsatt för att jag är såpass liten och inte direkt ser ut som någon som ryter till och säger ifrån. Men det kan jag definitivt göra, det behöver bara koka till lite i mig och BAM så är jag inte längre så jäkla rolig att sätta sig på.

Ett praktexempel på just detta skedde igår. Vi stannade till vid McDonald's på Norrstrand, klockan var väl runt 00:00 någon gång. På McDonald's parkering står i princip enbart dyngraka blöjraggare, högljudda, stinkande, äckliga, feta... you name it. Inne på Donken var det relativt lugnt, vi beställer det vi ska ha och får vänta lite på maten, så vi går och sätter oss så länge. Jag går efter ett par minuter återigen fram till kassan för att hämta min mat, nu är det desto mer folk inne i restaurangen och det är högljutt, folk som tappar flaskor, vrålar, tappar balansen och så vidare. Jag känner mig lite illa till mods ändå, mest tror jag för att jag överlag ogillar att spiknykter beblandas med fyllekajor, men vem gör inte det.

Ställer mig vid disken och den stackars tjejen som arbetade i kassan såg rent av förskräckt ut, och hon lät mer eller mindre rädd också. Jag kände på mig att någonting skulle hända där inne, varesig det var med mig eller någon annan. Och så plötsligt, när jag står där vid disken, kommer en stor, fet, lång, superfull, äcklig, stinkande kille fram och bokstavligen trycker upp sig mot min rygg och sätter båda händerna i disken på varsin sida om mig så att jag inte kommer därifrån. Det tog bara någon sekund, men det kändes som flera minuter när tankarna snurrade runt i huvudet på mig, vad gör jag nu? Tommy satt vid bordet som man inte såg ifrån kassan och jag står där själv, omringad av idioter med den största idioten kladdandes på mig.

Jo, jag laddar armbågen, tar i allt vad jag kan och träffar rätt i fetismagen, tar mina cheeseburgare och knuffar mig där ifrån. Allt äcklet tordes säga var "ja men ursäkta då". Inte ursäktad. Som fan inte ursäktad. Hade jag haft ett par höga klackar och en fet ring på mig, hade han inte varit så jävla kaxig.

Nöjd ändå att jag stod upp för mig själv, men vad har man egentligen för val i en sådan situation? Snällt säga "ursäkta mig, kan du sluta upp med det där?", eller vad? Nej, jag går då aldrig någonsin igen i närheten av blöjraggarfyllon ensam igen.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0