Meh.

2011-04-27 @ 13:49:31
Sjukt dåligt bloggande på sistone. Har varit så smått busy med skola, vänner och pippifåglar. Har ju hämtat vår nya jakobebis nu! Hon/han/den är verkligen den snällaste av fåglar, bits inte ens nästan, är social, gillar nytt folk, äter som en häst och har sylvassa bebisklor. Mina armar är fulla i rivsår och klösmärken, men bebis kan ju inte hjälpa det... tyvärr. Och nej, vi vet inte vilket kön bebis har ännu, testsvaren har ännu inte kommit tillbaks till uppfödaren, men hon/han/den ska heta Plupp om det är en hane och Cressi om det är en hona.

Fixie och bebis kommer stundvis överens, ibland slinter det i Fixies lilla ärthjärna och hon vill bita bebis. Så just nu är jag barnvakt på heltid. Har dock byggt en ny bur med en nätvägg i mitten, så att de är separerade inne i buren, vilket underlättar barnvaktsjobbet en hel del.

Annars, utöver skola och studier, njuter jag till fullo av våren. Käkade min första utomhus-glass för ett par veckor sedan med Micke i solskenet, och var hemma hos Stefan och Sabina för säsongens första grillning och utomhusätande på långfredagen. Vi spelade också kub samt ett par kortspel.

Har försökt att dra ner på shoppingen på senaste också, har faktiskt inte köpt någoting whatsoever sedan början av april fram tills idag. Eller jo, har väl kanske köpt lösfransar, böcker, hårprodukter och så vidare, men inga kläder. Idag klickade jag dock hem en supersöt vit klänning som kommer att vara en trogen följeslagare under sommarens alla uteserveringsvistelser, samt en ny FreeBra då min gamla FreeBra har blivit dålig i "limmet".

Bloggar jag dåligt de närmsta dagarna vet ni varför, pippisar samt plugg.

Lovely.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0