Grumph.

2011-04-07 @ 18:02:21
Blir så irriterad på papegojor. Varför skaffar man fåglar? Är man helt dum i huvudet eller? Ja, jag älskar Fixie, och hennes ljusa moments väger upp alla bett och all tjurighet man får emellanåt. Men ändå, varför skaffar man en papegoja?

Av respekt för henne, naturen och pippifåglars naturliga flygförmåga tänker vi aldrig, under några omständigheter vingklippa Fixie. Men självklart måste hon få vara ute i sommar. Lösningen? En sele som hon får panik på. Ja, i förstår nog själva hur mina händer och armar ser ut för tillfället, kände man mig inte bättre skulle man antagligen tro att jag gjorde mig själv illa. Men icke, det är vass, superstark papegojnäbb som gjort jobbet.

Så, vi är alltså mitt uppe i seletränandet, men jag har också ett litet announcement åt er, som jag själv inte förstår varför vi gör, men...

...vi ska hämta en till Grå Jako i Hudriksvall nu i April. En tre månader gammal tös som ska heta Plupp. Åh herregud säger jag bara, vad har jag gett mig in på?

Jag älskar dig, hur jobbig du än må vara, min fina Fixie.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0