True beauty comes from within.

2011-04-08 @ 20:12:00
Oj, länge sedan jag uppdaterade den här kategorin med någonting vettigt. De senaste inläggen har endast handlat om mitt kära, men icke problemfria, hår. Ska försöka skärpa mig vad gäller både kategorier och bloggandet i allmänhet. Men ni vet hur det är, även bloggandet har sina ups and downs.

Tänkte dock passa på att slänga in några skönhetsknep och tips såhär på våren när vi vill ha dessa tips som mest.

Är ditt hår vintertrött och slitet, topparna spretar och längderna knastrar? Ge dig själv tiden att lägga en rejäl hårinpackning. Blöt håret, handdukstorka försiktigt, kleta i rätt rejält med inpackning och linda in håret i en handduk. Sitt med inpackningen i ett tag, ju längre desto bättre. 30 minuter eller mer brukar jag själv köra. Resultatet blir ett sidenlent, återfuktat hår. Jag använder mig av L'Oréal série expert Absolute Repair till mitt superskadade, preparerade hår.


Jag kan inte nog poängtera vad mycket lite vardagslyx gör för din självkänsla. Och vi har ju alla fått höra typ en triljon gånger att skönhet kommer inifrån. Vardagslyx är någonting jag själv försöker unna mig, men som inte alltid blir av. Jag önskar att jag vore bättre på detta, för ingen annans skull än min egen. Så, vad menar jag i detta sammanhang med vardagslyx då? Det är väldigt individuellt såklart, men jag skulle satsa på en ansiktsbehandling, lite massage eller salongsgjorda naglar. Vill verkligen inte uppmana folk att sola solarium, men då jag själv ibland gör detta (och känner mig fräschare), vill jag istället slå ett slag för solduschen/BUS-produkter.



Passa på att investera i en lättare ansiktskräm! Till våren och sommaren gör vädret sitt på torr och fnasig hud, som känns både mjukare och lenare på grund av högre luftfuktighet och högre temperaturer, vilket innebär att du inte längre behöver använda de där tunga krämerna huden gärna vill ha på vintern. Så, rätt produkter för årstiden alltså. Du märker själv när det är dags att övergå till den tunnare, mindre feta krämen, och då bör du absolut inte använda din vinterkräm längre då detta kan ha negativ inverkan på din hy. Vichy, som finns på Apoteket, har bra och plånboksvänliga produkter för alla hudtyper. Jag använder oftast Vichy Aqualia Thermal Rich på vintern och Aqualia Thermal Light på sommaren. Dock brukar jag varva med den rosa Biotherm Aquasource Non stop på vintern och den gröna Biotherm Aquasource Non stop på sommaren.



Peela mer. Speciellt nu på våren och sommaren. Peelingen gör, förutom att avlägsna döda hudceller för bland annat snyggare bränna, att du både känner dig och ser fräschare ut samt adderar lyster. Unna dig själv en helkroppspeeling någon gång i veckan, men var försiktig så att du inte peelar dig alltför ofta då detta istället kan ha en negativ inverkan på din hud. Kom också ihåg att inte använda din kroppspeeling i ansiktet, då dessa ofta är alldeles för grovkorniga och därmed elaka mot den känsliga huden i ansiktet. The Bodyshop har många bra, väldoftande peelings (som man gärna skulle vilja äta upp). Parfymfria alternativ återfinns lättast på ett apotek. ACO's billiga ansiktspeeling fick bra recensioner hos Smartson.



Mörka påsar runt ögonen som verkligen inte vill döljas hur mycket concealer du än kletar på? Gör det isåfall till rutin att lägga in en sked i frysen innan du går in i badrummet för morgontoalett. Ta ut skeden ur frysen så snart du är klar och låt den "tina" lite, ½-1 minut, innan du placerar skeden med baksidan mot ögonområdet och håller den där i någon minut.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0