And the best is yet to come.

2011-04-28 @ 19:42:53
Kan inte poängtera nog mycket hur svinmycket jag älskar sol, värme, vår och sommar. Jag genomlider vinter efter vinter av en enda anledning - efter vinter kommer vår och sommar, när trädens knoppar spricker ut i stora, fluffiga gröna löv, när det gröna gräset kittlar mot fötterna, när vattnet är (nåja) varmt och stranden lockar, när det mest självklara som finns är en stor, fluffig mjukglass i residensparken...

Har dyrkat solen på mitt eget sätt idag. Eftersom att jag har sjukt mycket att göra i skolan, slutspurten är här, tog jag mitt pick och pack, böcker, papper, pennor, telefon, snus samt mini-picnic (vaniljyoghurt och kakor) och gick ut och la mig på en liten gräsplätt här utanför lägenheten. Jag låg där och läste sida efter sida och bara njöt, pluggandet blev så mycket enklare och så mycket roligare, kände mig motiverad för första gången på länge.

Nackdelar med sommaren är få. Utöver det faktum att man själv har "sommarlov" och andra jobbar mesta delen av sommaren, så är det alla dessa småkryp. Jag hatar fästingar, spindlar, getingar, pissmyror, skalbaggar och mygg. Mest av allt hatar jag de där svarta, flygande, avlånga, konstiga skalbaggarna som alltid ska envisas med att landa på en. Inte sett någon sådan än dock, men de lär väl dyka upp snart. Idag var det ett bi som landade på mig. Ingen humla, ingen geting, men ett bi? Ser inte bin så himla ofta.

Jaja, trots insekter är sommaren vad jag lever för. Välkomnar vår och sommar med öppna armar, och firar våren (samt Sabina) med femkamp på Chaos Event följt av grillning i trädgården med de bästa på lördag.

Update: flugbagge heter insektshelvetet som enbart finns till för att göra min sommar sämre.

Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0