Inte alla hästar hemma

2010-07-01 @ 18:29:36
Idag fick jag reda på något nytt. Jag heter Maria Lovisa Ulrika. Fast jag heter tydligen inte Lovisa, utan Louisa. Har under alla mina snart 22 levnadsår alltså stavat mitt mellannamn fel. Bra där! Känner mig inte alls korkad eller blond. Någonting allvarligt måste ha skett i min hjärna efter allt väteperoxid mitt huvud fått utstå det senaste året.

Har jag kanske stavat mitt namn rätt någon gång i tiden, och sedan liksom någonstans på vägen glömt hur mitt namn stavats, och då börjat stava fel? Eller har jag blivit missledd att tro att jag heter Lovisa av folk som skrivit och sagt mitt namn som "Lovisa", då Louisa inte är så himla vanligt? Nej fy. Detta är rent ut sagt läskigt.

Undertecknat; Maria Louisa Ulrika Nyström.

PS. Let's just call me Mimo instead.


Kommentera mera!
Postat av: Helene

öh.. brukar inte mellannamnn stå på brev ibland?

Men skumt.. får dock hålla med om att Louisa är ovanligt och att det säkert med dialekt kan låta som Lovisa.. men bättre sent än aldrig :P

2010-07-03 @ 22:20:25
URL: http://smultronblomster.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0