Soffstäd.

2010-12-22 @ 11:24:57
Köpte för inte så länge sedan (någon månad efter att vi flyttat in), som ni kanske vet, en enorm svart/grå soffa med tre sitsar, tolv kuddar, en divan och en schäslong från MIO. Soffan kostade mig 8 000kr, men egentligen kostade den 12 500kr, dock kirrade mammas kusin lite drygt trettio procent rabatt åt mig + gratis släpkärra. Mycket uppskattat.

I vilket fall som helst, eftersom att jag nu är ledig håller jag på att dö av tristessen (förutom julstöket då) har jag nu antagit mig en gigantisk uppgift, nämligen att städa soffan. Alla kuddar samt sitsar skall väck, soffan ska dammsugas och rollas och jag ska också skura bort alla fågelbajsfläckar (tack du gode interiörtvätt). Har man tre fåglar blir det mycket fågelbajs. Dock släpper de två små sådana pluttiga bajsar att de försvinner med hjälp av papper. Jättegojans halvdeciliterbajsar försvinner tyvärr inte lika lätt.

Så, vad sitter jag här för? Har liksom inte tid, ska överraska Tommy med en soffa i nyskick! Bjuppar på egen bild när den ser fräsch ut igen.

Min älskade "Liverpool" <3



Kommentera mera!
Postat av: Alice

Gud, vad nice soffa! Synd att man är fattig student och måste antingen köpa på second hand eller få av släkten :)

2010-12-22 @ 12:09:40
URL: http://aliceattack.blogg.se/
Postat av: Lina

Varför skriver du alltid ut vad allt kostar?

2010-12-22 @ 12:38:10
Postat av: Mimo

Svar "Lina";



Det gör jag nog omedvetet, i exemplet ovan ville jag troligtvis att folk skulle veta att jag riktigt fyndade och fick hjälp av min mammas kusin :-) I andra exempel vill jag att folk ska veta vad saker och ting kostar om de vill köpa likadant, så att jag slipper sitta och svara på kommentarer som "vad kostade dem/det?".

2010-12-22 @ 12:58:21
URL: http://mimosplace.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0