Pengagalen

2009-09-15 @ 15:59:03
Inatt låg jag och gosen och pratade om vad vi skulle göra, om jag faktiskt någon gång vann x antal miljoner som en skänk från ovan. Vi kom på en hel del...

  • Köpa en bostad åt min bror. Hus eller lägenhet är upp till honom.
  • Köpa pappas hus/villa/bungalow i Thailand som han har sagt att han vill ha när han går i pension.
  • Köpa en V70 samt en golfbil åt pappa. V70 för att han är kombimannen. Han vill ha utrymme och ännu mer utrymme. Golfbilen skulle bara vara lekbilen som inte V70:an erbjuder.
  • Köpa en söt Cab till Emem, som hon kan glida runt med utan tak på somrarna. Jag skulle vilja köpa en rosa, bara för att, men jag skulle nog vara snäll nog att låta henne välja färg själv.
  • ...och så skulle hon få shoppingbidraget som jag redan har nämnt. En liten nätt summa pengar att kunna skämma bort sig själv med (läs köpa allt hon vill ha).
  • Tommys mor skulle få sig en valfri bil också. Vi antog att hon inte vill ha en ny bil, så valfri får det bli. Skulle också befria henne från Kronoparken och köpa henne ett hus någonstans, med stor tomt åt djuren.
  • Erik och Malin skulle också få sig en bil, en snygg, lagom dyr i drift, som skulle vara kul att köra.
  • Det allra första vi skulle göra när vi inser att vi besitter ett megabelopp är att genast köpa en resa till Maldiverna. Det är det stället vi har sagt till varandra att vi någon gång ska åka till. Vi skulle ta en resa med extra allt och superlyx, som skulle gå på typ... 200 000kr.
  • Eftersom att vi antagligen inte kommer att åka dagen därpå, skulle vi därför åka till Stockholm och titta på en cool bil åt Tommy, samt köpa alla andra bilar som jag vill ge till folk.
  • Jag skulle skänka en del av pengarna till WWF (för att jag alltid har älskat djur och sålde julsaker åt WWF under många år när jag var liten), samt Ronald McDonald-husen. Blev så rörd härom dagen när jag läste på McDonald's brickunderlag om vad deras hus erbjuder familjer med sjuka barn.
  • En jorden runtresa skulle också bli av inom den närmsta perioden. Australien, USA, Brazilien, Kina, Thailand, Frankrike, Italien, Mexiko, you name it.
  • Nu har jag X antal miljoner kvar. Det går till bostad åt oss själva, som vi köper på jorden runtresan. Kanske i Italien. Eller USA's kust. Självklart skulle jag också köpa något i Sverige att ha, eftersom att jag skulle sakna alla vänner/familj om jag var borta hela tiden.
  • Shopping shopping shopping skulle det också bli en hel del av kan jag lova. New York shopping. Mmm...
  • Några miljoner skulle jag sätta in på ett annat bankkonto till mina framtida barn.
  • Ytterligare några miljoner skulle gå till investering i olika företag.
  • Några fler miljoner skulle gå till annan välgörenhet som jag antagligen snubblar över på min jorden runtresa.
Sen skulle jag fortfarande sitta på några betryggande miljoner att betala utgifter med, shoppa, leva på. Om jag vinner de 156 miljonerna på Lotto. Och det ska jag göra!

Kommentera mera!
Postat av: emem

vinn vinn vinn för guds skull!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-09-15 @ 22:54:12
URL: http://ememsplace.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0