En fundering

2009-11-12 @ 13:19:18
Varför är alltid smet/deg godare än det färdiga resultatet? Jag menar, jag gillar knappt pepparkakor, men pepparkaksdeg är något av det bästa jag vet. Samma sak med sockerkaka... det smakar inte direkt märkvärdigt, men smeten är något jag kan dricka! Men då är jag rätt äcklig också, tänker inte förneka det, haha. Man mår nog bäst av att vara ärlig mot sig själv.

Har börjat måla igen. Kände att jag behövde vara lite kreativ, har inte gjort mycket annat än att bara vara på sista tiden, så känns skönt att kunna och vilja fokusera på någonting utanför ramarna. Just nu håller jag på med en rätt stor målning, som än så länge bara är gjord som skiss, men som när den är klar kommer innehålla de härligaste av färger i en solnedgång, med en naken kvinna man ser bakifrån ståendes så skuggorna faller lite snitsigt på henne.

Har tidigare gjort en del, men mest skisser i blyerts eller kol. Till exempel målade jag av Petras son för några år sedan, har målat en nattalv, har gjort ett porträtt av Tommy som jag är grymt nöjd över. Ska ta lite bilder åt er så att ni får kika, vad är konst om man inte kan dela den med någon? :-)

Kommentera mera!
Postat av: Petra

Åh vad kul att du börjat måla igen :D tänkte på målningen du gjorde av Kevin å blev lite glad när ja senare läste att du tillåmed tagit med de i blogginlägget!! Den avbilden är identisk.. hade inte blivit mer lik kortet om man framkallat den i blyerts. (hmm ja alltså om man nu hade kunnat framkalla i blyerts haha)säg till om du vill ha nått att måla av;) har några/något foto här hemma som vore kul att få som målning;):D

2009-11-13 @ 00:14:59
URL: http://www.bloggis.se/balansant

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0