Lite udda arbetstimmar?

2009-02-25 @ 18:28:45
Igår blev jag upplockad runt 19 i en röd Volvo av Helén för att få några bilder tagna till kommande nummer av Newz. Trodde jag. Väl där blev jag satt att skriva. Runt 23 trodde jag att jag var klar, men erbjöd min hjälp till redaktionen då det var en aning stress/kaos-läge, tidningen skulle gå i tryck följande dag klockan 12. Då minsann fick jag skriva mer, sen skrev jag mer, sen skrev jag lite till och sen hade jag skrivit så att fingrarna blödde. Klockan 06:30 på morgonen, ett antal redbull, colaglas och snus senare fick jag skjuts hem.

Under dessa timmar uträttade jag mer jobb än jag gjort på hela månaden. Överraskade mig själv genom att vara en produktiv idésprutarmaskin ända fram till morgonen. Jag somnade "ganska" (läs jävligt sjukt galet skit-)nöjd. Det som kept me going var att vad jag än tog för mig för arbetsuppgift, vad jag än skrev, hur jag än skrev det och varför, så var det så sjukt kul. Jag älskar att skriva. Det är det här jag vill göra.

Ska bli kul att få se nya numret av Newz, där jag spelat en större roll än både jag och redaktionsgänget trodde.


Nytt om mig;
  • Jag är arbetsmyra... tydligen
  • Tydligen är jag också sjukt produktiv
  • Jag är bättre skribent än jag själv trodde
  • Kan uppenbarligen skriva om vilket ämne som helst jag får tilldelat mig och göra det till en läsvärd text
  • Väl i arbete fungerar jag tolv timmar i streck fast jag är sjuk. Minst. Testa mig?
  • Jag använder ordet "snor" i varannan mening
  • Jag skakar av för mycket Red Bull + för lite sömn
  • Jag är bättre än jag trodde. På riktigt.
  • Jag älskar att jobba!

Här var jag inte riktigt lika bra som nu, men minst lika söt

Kommentera mera!
Postat av: Anonym

Hmm, jag hämtade posten idag och till min chock så såg jag att det inte låg någon påse Ahlgrens bilar där :S

2009-02-25 @ 22:59:43

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0