Idag är en bra dag

2009-12-29 @ 19:31:17
Dagen började helt åt helvete. Jag vaknade av att Tommy kittlade mig under foten, jag grymtar till som aldrig förr, blänger på honom och knuffar bort honom. Han blir irriterad. Jag är arg som ett bi. Klockan är för sent för att vakna, skyndar mig in i duschen. Spenderar lite för lång tid där inne, men står och sjunger jättehögt för att Tommy ska tycka att jag är rolig och ligga och fnissa åt mig. När jag kommer ut ur duschen sover han, och har helt missat min hesa kråksång (jag är sjuk igen så jag låter inte helt hundra direkt).

Jag gör mig iordning sjukt långsamt, jag och Tommy är irriterade på allt, vi har inte haft snus sen dagen innan och vi har relativt bråttom till Bergvik och REA-shopping. När jag är klar ska vi äta pannkakor. Vi börjar bråka om bestick och vad vi ska dricka till maten. Efter pannkakorna går vi ut till bilen utan att ge ett enda ljud ifrån oss, sätter oss i bilen, kör till macken, köper snus, allt under total tystnad. Dosorna öppnas samtidigt, vi stoppar in en varsin prilla i käften... och plötsligt är vi sams igen, kramas, pussas, skrattar, pratar, skrattar lite till, kramas ännu mer.

Framme på Bergvik går vi först till systemet och köper varsin flaska gott, samt en klockan-tolv-skumpa att dela på. Sen blir det in och ut ur killbutiker för att shoppa en ny garderob åt Tommy. JC, MQ, InterSport, Stadium, Jack&Jones, H&M. Jag passar på att gå in på VäskShopen när Tommy tar ut pengar. Där hittar jag en magisk vacker väska, som det gjorde ont i hela själen att skiljas från.

Nu är vi hemma igen. Med ett antal kassar. Självklart hittade vi ingenting som det faktiskt var REA på, men vi hittade två tröjor, en vit och en turkos, båda med luva, ett par Puma-skor med "högt skaft", två quality t-shirts från MQ varav en randig och en helfärgad svart, ett par mörkt färgade jeans med lite snygga detaljer. Ja, nu har mannen i alla fall lite nya snygga saker att ha på sig...

...och jag, jag fick den magiskt vackra väskan av Tommy som en sen julklapp! Jag är helt till mig, den är heeelt nom nom nom.

Har skrapat lotter vi fick i julklapp av Tommys farmor och farfar. Tommy vann inte ett piss, jag vann 125kr. Haha. Nu funderar vi på att mosa i oss en pizza och titta på "shit-vad-kallt-det-är-ute-ikväll!"-film. Jag vill förresten tipsa om Avatar, var och såg den på bio i lördags, en av de bästa filmer jag någonsin sett. Önskar så att Karlstad hade haft en 3D-biograf.

Vad gör ni på nyår?

Hittade ingen bild på väskan just nu och orkar inte leta mer, kanske laddar upp en från kameran någon dag!


Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0