Happy happy happy.

2011-09-26 @ 11:08:43
Hurra hurra på mig, för idag är den min födelsedag! 23 gamla tantår fyllda, men lika glad för det minsann, för jag har fått tillräckligt med födelsedagspengar att köpa min laptop! Förutom att jag verkligen behöver en när jag pluggar (min stationära står i vardagsrummet precis brevid fågelburen, är lite svårt att plugga när de skriker högre än en atombomblåter) så är laptopen mycket nyare och bättre än min stationära. Kommer bli en fröjd att sitta vid den.

Ska också införskaffa mig en trådlös router så att jag kan supersurfa och nörda vart jag än i lägenheten befinner mig. Funderar på att göra en deal med Tommy; om han köper routern, får han surfa på min dator? ;-D

I helgen firades jag med dunder och brak av familj och vänner. Klockan 14 samlades vi i brorsans lägenhet för massa kakor, tårta, kaffe och dricka, och klockan 18:30 började festen. Malin hade gjort ett spel kvällen till ära, med kortlek, lista och lappar man fick dra. Många punkter på listan innebar att jag också skulle dricka, när någon annan gjorde det, och många lappar i högen handlade också om mig, typ "berätta ett minne du har med Mimo" osv. Vi tryckte också i oss pizza, spelade hög musik, och vi hade det huuuur trevligt som helst! En superlyckad kväll!

I present fick jag så otroligt mycket! Förutom pengar till min laptop av pappa, brorsan, Lasse och Tommy, också en dessert-kokbok och ett underbart kakfat av Therese och Matheusz, örhängen och en jättefin bordsljusstake med en text om vänner av Malin och Erik, en underbar mugg som verkligen skrek mig, med bild på en handväska, leopardklackar och en tassel samt en dubbelram med bilder från när vi var på Kaos Events av Holst, samt en silver-armlänk av Stefan och Sabina (förlåt om jag har glömt något, jag tror inte det i alla fall).

Tack så hemskt mycket alla, för en underbar lördag och för att ni är underbara, för alla presenter och för ert närvarande, och ett stort tack till brorsan för att vi fick låna lägenheten! (Ville inte störa fåglarna här hemma, därför var vi där).

Snart blir det att köpa dator, och sen ska vi ut och käka finmat på restaurang <3

Några bilder från helgen (fotograf Malin S).


Kommentera mera!
Postat av: Therese

Vilka snygga bilder! Det blev en jättefin kväll Maria/Mimo. Hoppas att du har en superbra födelsedag idag. Massor av kramar!

2011-09-26 @ 12:47:53
URL: http://czaja.blogg.se/

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0