The first Sunday of Advent.

2011-11-27 @ 08:49:40
Vaknade tidigt idag (slockade jättetidigt igår), myyyysigt såhär på advent! I de flesta fönster lyser ljusen och, det är kanske bara jag men, det känns som ett lugn lagt sig över staden. Jag känner mig i alla fall avslappnad och nöjd.

Jag ska snart iväg till konsum för att köpa jäst - handlade allt annat till adventsbaket igår, men glömde såklart jästen. När jag har min kära jäst ska jag baka lussekatter och pepparkakor med massor av glacyr och servera med julmust och glögg med mandel och russin. Jag får nämligen besök av kronoparksligan (Malin, Erik, Therese och Mati) i eftermiddag.

Innan dess att folket dyker upp ska jag avsluta min tredagarsstädning - lägenheten är ren, men saker ska plockas bort, bäras ner till förråd, slängas och sorteras fortfarande, Sen kommer jag vara supernöjd med lägenheten! Jag ska också hinna plugga en sväng nu på dagen, samt en sväng ikväll - har redovisning på tisdag.

Köpte mig också äntligen en Bingolott, har velat spela ett par veckor på grund av alla vänner som sitter bänkade framför teven på söndagar. Tänkte vinna bil eller resa till Maldiverna, eller både och. Vore inte så lite skönt!

Nä, nu ska jag sätta igång så att jag hinner plugga så mycket som möjligt. Hörs sen!

Kan inte ha mossa i adventssljusstaken då det är giftigt för fåglarna - så jag kör på polkagrisar! Kanelstänger ska självklart adderas innan myset.
Hittade denna igår och föll pladask för dess stilrena enkelhet.


Kommentera mera!

Kommentera mera!

Jag vill kalla mig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill skriva:

Trackback
RSS 2.0